woensdag 8 september 2010

Emigreren naar Frankrijk, waar naartoe?

Aan deze man lag het niet,
 die ontving ons met open armen....
We hebben de beslissing genomen. We gaan niet naar de Morvan. Wel naar Frankrijk, maar niet naar de Bourgogne. Waarom  niet? Omdat het leven wat we daar zouden gaan leiden te ver van ons gevoel af ligt. Begrijpen jullie het nog? Ik probeer het uit te leggen; We zijn tatoeëerders, creatievellingen, mensen mensen. We houden van praten met mensen, over de tattoo die ze willen, het helpen van het creëren van een art 4 life. (toevallig de naam van onze shop). We zouden te veel van onszelf inleveren als we die passie zouden wegstoppen om een restaurant te beginnen. Ik hou ook veel van koken, maar dan uit gezelligheid, uit zorgen voor, niet als verplichting. In de Morvan, hoe mooi het daar ook is, is geen markt voor tattoeerders. Ook het klimaat telt mee, en onze "overlevingskansen", eerlijk is eerlijk. Wat nu? Wel, nu gaan we verder zoeken, in het zuiden van Frankrijk, In de buurt van Carcassonne of  Toulouse. In mei of als het kan, in februari gaan we weer die kant uit. We denken aan Languedoc Roussillon, de Aude. Het mediterrane blijft toch aan ons trekken. We hebben geen spijt van onze tripjes naar de Morvan, integendeel, het is er geweldig mooi, een tip voor degenen die eens een ander stukje Frankrijk willen zien, echt waar. We hebben geen gevoel dat het verspilde moeite is geweest om in de Bourgogne te gaan rondkijken, het was erg leerzaam, en goed om te kijken wat we nou eigenlijk willen. (of niet). Toch kreeg ik gisterenavond een kriebelig buikgevoel toen ik las dat het koppel wat we leerden kennen op de cursus in de Morvan begin mei, over twee maandjes definitief Nederland achter zich laat en daar gaan wonen, maar dat gevoel is geen jaloezie, meer vlinders die zij ongetwijfeld moeten voelen nu het voor hen zo dichtbij komt. Ik vind het zooooo gaaf voor ze! Enfin, wij kijken dus nog even wat zuidelijker....Jippie, weer op ontdekkingsreis!!


Dag mooie, Morvanse charolais koeien!

7 opmerkingen:

Roelien zei

Ik kan me voorstellen dat je deze keuze maakt, hij klinkt ook weloverwogen en gebaseerd op argumenten die voor jullie heel belangrijk zijn.

Ik ben heel benieuwd wat er op je franse pad komt, heel leuk dat jullie de plannen wel doorzetten!

Succes, groet Roelien

PS. Dat koppel dat het wel gaat proberen in de Morvan, hebben die ook een blog of beginnen ze er 1?

Unknown zei

Ze hebben geen blog zover ik weet, maar zal het ze eens vragen als ik de kans krijg.

Herman zei

Lijkt mij een logische en juiste keuze, vooral met jullie professie.
Voor mij gold bovenal dat als ik weg ga uit Nederland, ik wil aarden in een volkomen andere wereld met een ander klimaat.
Logischer wijs is het de Minervois geworden! Niet in de laatste plaats door de goede verbinding met Nederland.

Het kleine ego zei

Nou MizzEl, das een goed besluit, die staat! Dus je komt misschien toch meer onze kant uit? Leuk! Over Urbex locaties; te over hier en tegenover ons op de helling weten we een ruine die deels vervallen is en deels niet, waar veel spullen nog staan. Echt heel aparte plaatjes. zal je snel eens een mail sturen met een paar kiekjes die ik daar maakte.

Unknown zei

@Herman: Precies, dat is ook 1 van de redenen dat we weg willen; het klimaat!

@Martine: Ik ben benieuwd naar de foto's!

Tom zei

Hee MizzEl,

Dat is nog eens een beslissing! Moeilijk om je verhuizing uit te stellen terwijl je zo graag wilt, maar ik denk dat je er heel goed aan doet. Je moet je hart volgen, doen wat je het meest graag doet. Ik stond eerlijk gezegd al een beetje te kijken van een aantal eerdere posts. Het is voor stadsmensen echt een enorme stap om naar een boerengemeenschap te verhuizen. Niet zozeer omdat je niet geaccepteerd zou worden, maar wel de aantallen contacten die je hebt. Die zijn echt op 1 hand te tellen. Vooral in de winter kan dat heel moeilijk zijn. En daarbij moet je ook nog eens aan je inkomsten denken... Je trips naar welke streek dan ook zijn nooit verspilde moeite. Integendeel: je gaat juist beseffen waar je het liefst wél naar toe zou willen. Je keuze wordt dus eigenlijk alleen maar makkelijker! :-)

Ik ben benieuwd waar jullie gaan uitkomen! En wanneer!

Groet,

Tom

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.