donderdag 9 september 2010

Ontaarde Moeder.

De zweetdruppeltjes staan op mijn bovenlip. Onder mijn blote voet prikt venijnig een klein scherp lego?blokje, en mijn knieën voelen beurs van het over de vloer schuiven. Ik vond het weer eens nodig de speel/slaapkamer van jongste uit te mesten, en dan bedoel ik rigoureus. Ieder barbieschoentje is door mijn vingers gegaan, elk poppenkeertje is gecheckt op vlekjes, scheurtjes en ontbrekende knoopjes. Kapot? Weg ermee.Niet meer compleet? In de poubelle. Oude schoolschriftjes, tekeningen en andere kunstwerkjes erachteraan. Dit werkje moet ik doen als de dames op school zitten, anders wordt achter mijn rug alles net zo snel weer uit de vuilniszak gevist.Met mijn vingers probeer ik krampachtig de te volle vuilniszak niet te laten glippen, in mijn andere hand de stofzuiger, onding .Dan gaat de deurbel. Shit. Ik strompel de trap af en open de deur. Voor mij staat jongste. "Hai mam! "klinkt het triomfantelijk. Het schaamrood voegt zich bij mijn zweetdruppeltjes. Hoe laat is het?? Snel kijk ik op de klok. 5 voor twaalf....shit....ze komt om kwart voor 12 uit, en ik was er niet. Ik stond  niet aan het schoolhek. Ik was bezig in mijn wereld van opruimen, weggooien, poetsen, en ben gewoon vergeten mijn jongste van school te halen....Ik kus en knuffel jongste en zeg sorry, waarop ze meld dat ze het helemaal niet erg vond, ze wil eigenlijk altijd wel alleen naar en van school, ze is toch al 6 jaartjes? Ik zeg dat ik erover na zal denken. Ontaarde moeder, zo voel ik me.Ik schaam me nog steeds....maar ben stiekem wel erg trots op haar.

Gelukkig komen ze niet uit een ei, die meiden van mij!

Geen opmerkingen: