zaterdag 5 juni 2010

Mysterieuze Verdwijningen...

Het is regelmatig raak in huize Schuurman. Mysterieuze Verdwijningen. Zomaar, zonder dat iemand er iets vanaf weet verdwijnt er iets. Iets wat altijd op een vaste plek ligt. Iets wat dagelijks gebruikt wordt. Zomaar weg, ploef, in het niets verdwenen. Het gaat ook om de gekste dingen, kammen, messen of vorken,barbies en barbiekleertjes, belangrijke briefjes met belangrijke telefoonnummers. Maar ook dure dingen, zoals de nintendo ds van Joelle, er zijn er al 2 zoekgeraakt. Frustrerend, want zo'n DS kost geld, en ik zoek dan ook het hele huis af, zelfs op plekken waar zo'n ding onmogelijk kan terecht komen.Ik zoek dus al een jaar. Naar 2 DS-en. Tuurlijk heb ik mijn dochter al aan de tand gevoelt, verhoort, gedreigt en gesmeekt, het mag niet baten. Weg DS-sen. Er zijn ook verdwijningen waar ik intens verdrietig van wordt, en heel boos. Zoals de verdwijning van het nieuwe fietsje van mijn 5 jarige Demi. Vorig jaar voor haar verjaardag gekregen, zo'n leuke roze met paarse. Ze kon er toen nog niet op fietsen dus deze lente maar weer oefenen, en ja hoor! Ze kon los fietsen op haar mooie nieuwe fiets! Ze heeft er 6 dagen van kunnen genieten.....toen was de fiets weg, foetsie, gestolen net buiten onze tuinpoort, toen ze even achter een vriendje aan was gehobbelt om te gaan spelen....Vorig jaar gebeurde hetzelfde met de fiets van Zoe. Heel even onbeheert achter gelaten, ook bij de poort, weg. Ik vind dit zo laag, zo gemeen. Wat gaat er door je hoofd als je het speelgoed van een kind meeneemt? Wat voor een persoon ben je dan? Wat doe je met zo'n buit? Zet je het voor 50 euro op marktplaats? Of geef je het aan je eigen kind? Wat zeg je dan? Kijk eens wat ik voor je heb, een mooie nieuwe fiets, afgepakt van een ander klein kindje? Walgelijk. Demi rijdt nu weer op een ander fietsje. tweedehands, gekregen van oma. Mysterieuze Verdwijningen. Wat doe je er aan.

3 opmerkingen:

Dees zei

Ik weet! Probeer niet boos te zijn. Dan pakken ze je dubbel!

10 zei

Ik ben blij dat de kleine meid op deze schitterende foto niet misterieus verdwenen is. Ik schrok al na het zien van de titel en de foto. Gek genoeg opgelucht dat het om ds-en en een kinderfietsje gaat.
Windt je er inderdaad niet te veel over op, het is de sop in de kool niet waard.

Unknown zei

Je hebt gelijk Martine, ik had even niet de link tussen de foto(mijn dochter Demi) en de titel gelegd. Er zijn natuurlijk vele ergere dingen dan het verdwijnen van een paar spulletjes, zoals de vermissing van kinderen, en de ouders die voor altijd in de onzekerheid zitten over het lot van hun kinderen.Soms maak ik me druk om niets.