dinsdag 13 april 2010

Van Punker tot Boerin.

Ja ja, weer een stapje in de goede richting. Ik wil graag in Frankrijk boerin worden. Nou ja, boerin....Het lijkt me leuk om zelf wat groenten en kruiden te groeien, gewoon omdat het leuk, lekker en ook nog eens goedkoper is. Dus gisteren een kweekbak gekocht, potjes, zaadjes, de hele ratteplan. Men moet toch eerst even oefenen nietwaar! Welke kruiden staan er in de bak van Tante El? Wel, om te beginnen: Basilicum, ook nog Tijm, en vervolgens Jalapeno pepers, ja, laten we eens gek doen! Vandaag komen daar nog bij: Thaise basilicum, Oregano en Koriander, we blijven in de oosterse/ mediterane sferen natuurlijk! Toch ook maar even een boek besteld op Bol.com, anders pluk ik de plantjes weg en laat het onkruid staan. Jammer genoeg heb ik niet te veel ruimte in onze tuin om alles in de grond te zetten, dus wordt het een potten- project, maar dat mag de pret niet drukken. Bij veel oogst bent u hierbij uitgenodigd eens te komen eten. Ik houd u op de hoogte.

2 opmerkingen:

Mirjam Kreuk zei

Deze titel spreekt mij enorm aan, ben zelf punk geweest en woon nu op het platteland in de Auvergne. Ons huis verwarmen we met hout dus als het hout is bezorgd moet er worden gestapeld en dat is iets wat ik in NL echt nooit deed! Brood halen bij de bakker? Dan moet ik een paar km verderop zijn maar die is allen in het seizoen geopend dus zelf broodbakken. En natuurlijk komt er een moestuin, fruitboompjes zijn een paar weken geleden geplant en als daar volgend jaar vruchten aan komen, ga ik jam maken. Het is zoooo leuk hier!

Groetjes van Mirjam
www.ambiancedevacances.eu

Unknown zei

Leuk is dat he, als mensen dat back in onze punktijd hadden gezegt hadden we ze voor gek verklaard! Mooi ook hoe het leven loopt, en hoe je van levenstijl en voorkeuren veranderd. Ik heb er zin in, en heb op je site gezien dat het bij jullie erg leuk vertoeven is!

Dank je voor je reactie!