zaterdag 3 april 2010

Nieuwe ontwikkelingen.

Jep. Nieuwe ontwikkelingen. Ik heb inmiddels contact gehad met een man die samen met zijn partner al 15 jaar in Zuid Frankrijk woont, en daar een eigen bedrijf heeft. Wel leuk om te vermelden dat we via onze garage waar we onze auto laten keuren dit contact hebben opgedaan, grappig hoe er vanuit onverwachte hoek nuttige contacten op je pad komen. Enfin, deze man, Rob, kon mij veel vertellen over het wonen in Frankrijk, met name de plek waar we ons zouden kunnen vestigen, daar hij al op verschillende plaatsen in het zuiden heeft gewoond. Zijn advies was om in de Aude te gaan wonen, meer richting de middelandse zee, omdat je daar het meest optimale klimaat zou hebben, lekker warm maar niet te droog, mooie natuur etc. Op mijn vraag of de huizen daar dan nog wel te betalen zijn was zijn antwoord positief, hij werkt zelf als aannemer, en is dus erg goed op de hoogte over te koop staande woningen voor een goede prijs. Hij heeft ons uitgenodigd eens langs te komen als we er in mei zijn, een aanbod waar ik graag gebruik van ga maken! Ook kon hij me vertellen dat werk vinden als buitenlander niet zo moeilijk is, mits je de juiste mensen kent. Je weet maar nooit, stel dat de shop daar niet snel of succesvol van de grond komt, dan moet je toch eten he? De grootste stad in het departement Aude is Carcassonne waar je met Ryanair heen kunt vliegen. Ik ga in het weekend even verder spitten, ik hou jullie op de hoogte!!

HELE FIJNE PAASDAGEN!

Geen opmerkingen: