zondag 16 januari 2011

100

Ik zag dat ik al 100 berichten geplaatst heb op dit blog, met deze erbij dus 101. Wauw. Ik begon dit blog om te delen hoe het is om emigratieplannen te hebben, het voorbereiden op het emigreren en om deze stap voor onszelf vast te leggen, zwart op wit zullen we maar zeggen. Bijna een jaar geleden alweer. Helaas zit er niet veel schot in het emigreren, al ben ik er in mijn hoofd nog wel dagelijks mee bezig, het verlangen blijft even groot als toen. Het plan is om in de zomer 2 weken naar onze "doel"streek te gaan, de Languedoc, en weer te gaan kijken, te gaan proeven, of we daar iets kunnen. We riepen altijd dat we ons beroep overal in de wereld konden uitvoeren, maar het platteland, waar dan ook, is geen optie. We moeten echt in de buurt van een grotere stad wonen, maar als het kan toch wel wat landelijk....eisen, wensen, dromen, maar er moet toch brood op de plank. Soms zou ik willen dat ik een carrière had in iets met het Internet, zodat ik van huis uit kon werken, maar helaas, dat heb ik niet. De gekste ideeën komen naar boven, om toch maar te kunnen gaan, ik heb al overwogen een kinderkleding zaakje op te zetten, te beginnen met een webshop, een eethuis, een chambre d' hotes, ook heen en weer reizen hebben we overwogen, wonen in Frankrijk, werken in Nederland. Ons huis verhuren, verkopen. Zaak houden, zaak verkopen, zaak in onderpacht. Telkens stuiten we op hetzelfde probleem; geld, en de afgelopen crisis. Huis levert te weinig op, potentiele kopers voor de zaak krijgen geen lening van de banken. Wanhopig wordt ik ervan. Ach, wie weet, over nog eens 100 berichten zitten we in Frankrijk....Hoop doet leven!

3 opmerkingen:

Sylvia zei

Ik hoop met je mee! Enne: op naar de volgende 100 posts!

Cilia zei

Troost je Ellie, wij stuiteren ook altijd tegen hetzelfde probleem aan. WERK en INKOMEN, hoe dat te moeten realiseren om in Frankrijk een leuk bestaan op te kunnen bouwen. Wij houden moed...

Roelien zei

Money makes the world go round.....Maar je dromen gaan harder hoor!