donderdag 30 december 2010

Tweeduizendentien.

Het jaar van uitersten, van nieuw leven, van beseffen. Het jaar waarin we besloten naar frankrijk te emigreren om na enkele maanden te ontdekken dat dat niet zo vanzelfsprekend is. Dat er geld nodig is, en een manier om alles hier in Nederland goed af te sluiten. Dat ik daardoor goed om me heen ben gaan kijken, en ontdekt heb dat er ook veel is om voor te blijven. Waardering heb gekregen voor onze kneuterige tradities, en daarvan heb genoten het afgelopen jaar. Dat Frankrijk nog steeds een droom, een doel is, maar als de tijd rijp is. Het jaar van twee prachtige nieuwe kleinkindjes, en daardoor een hechtere band met mijn dochters,wat een rijkdom. Het jaar van zakelijke beslissingen, die met het hoofd en niet met het hart genomen moesten worden, moeilijk, maar ook leerzaam. De crisis hebben wij ook zakelijk gevoeld, en we zijn er doorheen gekomen, soms hangend aan ons tandvlees. Ook hier weer een ervaring rijker. Het jaar van ontdekken dat ook ik het niet allemaal zelf kan, en hulp heb gezocht. Eind januari begint mijn therapie, en ik heb er zin in. Een jaar van lachen, huilen, vallen en opstaan. Een jaar waarin ik gelukkig niemand ben verloren. Ook een jaar van bloggen, nooit eerder gedaan, maar zo leuk, zo leerzaam ook. Het is fijn dingen op te schrijven, dat gaat me makkelijker af dan praten soms. Ook de reakties zijn een ervaring, leuk, lief, grappig, leerzaam, sommige brachten tranen in mijn ogen, . Bedankt daarvoor lieve medebloggers/lezers!  Vandaag zijn mijn man en ik 15 jaar samen, een mooi getal, en we zijn nog steeds goed samen. Wat een zegen. Op naar tweeduizendenelf.
Ik sluit het oude jaar af. Het is goed zo.

4 opmerkingen:

Roelien zei

Mooi geschreven MizzEl...ik heb een beetje met je mee mogen leven dit jaar en hoop dat in 2011 weer te mogen doen, fijne jaarwisseling en op naar 2011!!!

La Maison zei

Ik wens je een heel mooie en gelukkig Nieuwjaar.
Geniet van alles en blijf vooral bloggen.

En voor morgen middernacht; ***PROOST****

Hermine

Sylvia zei

2011 wordt een topjaar, heb ik me laten vertellen! Komt goe...

Anneke zei

MizzEl, fantastisch zoals je je er dit jaar doorheen hebt geslagen. Heb het met grote belangstelling gevolgd en met grote bewondering voor je moed. En je hebt gelijk: als je je in het Franse leven hebt verdiept, dan zie je ineens hoe leuk ook Nederland(ers) kunnen zijn. Zet 'em op in 2011! Aan jou zal het niet liggen! Een mooi nieuw jaar.