woensdag 7 juli 2010

Quiche!

Nog nooit had ik een quiche gemaakt, laat staan geproefd. In mijn geheugen ging dat om een preitaart, en alhoewel ik wel eens vergeleken wordt met een kliko wat betreft eten, lust ik GEEN prei. Ik vind het bitter en smerig. De quiche ging bij mij in de hoek van geiten-wollen-sok-eten. Totdat ik een paar weekjes geleden in de B&B in Frankrijk een heerlijke quiche kreeg voorgeschoteld. Ik ben om. Receptenboek gekocht, en gaan met die banaan...eh...quiche. Het resultaat mag u bewonderen op onderstaande foto, het recept zal ik t.z.t. plaatsen op mijn receptenblog, als ik tijd, zin en gelegenheid heb. Deze quiche is gevuld met kip, olijven, room, mozzarella,eieren, dragon. (Er zit  geen prei in ;-)Wel veel calorietjes.

3 opmerkingen:

Pas de deux zei

Weet je wat zo handig is in Frankrijk...In het koelvak kun je opgerold bladerdeeg kopen. Uitgerold is het een cirkel. Je kunt het met papier en al in de quichevorm doen.Het heet pâte brisée. Er zijn verschillende soorten op basis van margarine of roomboter, voor een hartige of voor een zoete taart en ook pizzadeeg is in deze vorm te krijgen. Ik vind het super en heb altijd wat in voorraad in de koelkast. Als er gasten komen doe je het deeg in de vorm, officieel hoor je 't even voor te bakken met gedroogde erwten, ca. 5 min. Dan doe je de vulling er op et voila. Heerlijk met een salade en zo klaar. Ach je krijgt wellicht heel veel tips. Ik vind het wel fantastisch dat jullie het plan doorzetten. Succes. Dag, Lilian

dorie zei

deze klinkt wel heel erg lekker! (en toch prei met shoarmavlees gaat er bij ons ook in als ..koek en dan met een flinke schep magere knoflooksaus erbij gemaakt van half jawel magere franse kwark en halvanaise oid.)

Cilia zei

Jemig, wat klinkt dat lekker en het ziet er ook nog eens super uit.