dinsdag 18 mei 2010

De Morvan.

Hoe staan we er nou eigenlijk voor. Awel, in de Morvan - Nievre- zijn we meer dan welkom. We hebben eventueel de mogelijkheid om onder volledige steun en begeleiding een bedrijf over te nemen. Het gaat om een lopende tabac en alcohol winkel, ( lachen he, een hartpatiënt en bronchitis klant die samen een tabacswinkel gaan beginnen, terwijl ze volgende week een laserbehandeling ondergaan om toch maar eindelijk de peuk voorgoed vaarwel te kunnen zeggen,) die in het verleden ook dienst heeft gedaan als hotelletje en restaurantje, en waar dit opnieuw kan worden opgestart. De tabaccerie -is dat een woord?- draait zoals gezegd nu nog steeds, en is de enige in de wijde omgeving. De huidige eigenaar gaat met pensioen, en zoekt een opvolger. Er is een appartement, het hotelletje, (4 kamers) een restaurantje, nog wat kamers en 2 schuren, plus een stukje grond dat dienst kan doen als terras. Ik heb al een aantal malen met het contactpersoon gesproken, en gevraagd of er eventueel een kleine motorcamping (met tattooplekje offcourse) aan kan worden gekoppeld, en dat wordt toegejuigd. Nu ken ik de Morvan in z'n geheel niet, en heb dus op het internet diverse fora geraadpleegd over o.a. het klimaat, de bevolking, de streek etc. De berichten zijn erg verschillend; Er wordt gesproken over veel regen, erg veel Nederlanders, en een stugge, vooral werkloze plaatselijke bevolking,( Fransen), die de Hollanders met de nek aankijken. Hmmm. Wat nu. Ik wil natuurlijk wel een beetje lekker weer, voor (veel) regen kan ik ook hier blijven. En het is ook wel prettig als je de bevolking kan leren kennen, zonder dat ze al een mening over je hebben. Mijn vraag aan u, geëerde lezer: Wat weet u van de Nievre? Kent u daar mensen? Of het klimaat? We zullen er natuurlijk heen gaan om te kijken, maar ik hoor graag ervaringsdeskundigen aan het woord.
---------------------------UPDATE--------------------------------- Zojuist telefoontje gekregen dat dit project is verkocht, maar een ander, nog leuker project aangeboden gekregen!! Ik houd u allen op de hoogte, spannend he?

Geen opmerkingen: