dinsdag 19 oktober 2010

Update Frankrijk.

Hoe zit het nou met onze plannen om te emigreren naar Frankrijk?? Wel, de plannen zijn er nog steeds. Punt is dat het uitvoeren van deze plannen moeilijker is als gedacht, Ons huis verkopen is gewoon heel ongunstig op dit moment, volgens profs is het beter nog 2 jaar te wachten. Ook de shop is moeilijk te verkopen, genoeg gegadigden, maar de banken werken gewoon niet mee, slechte tijd om geld te lenen voor mensen. Wat nu? We wachten gewoon, gaan lekker zoveel mogelijk op vakantie naar Frankrijk, en dan vooral naar de plaatsen waar we in de toekomst willen gaan wonen, en wie weet komt er dan wel een leuk (vakantie) huis op ons pad, dan zien we van daaruit wel verder. De Franse lessen blijf ik gewoon volgen, het gaat hartstikke goed, en we hebben een hoop plezier tijdens de les, infact; de lerares, haar man, Johann en ik zijn vorige week lekker sushi gaan eten. Een leuke nieuwe vriendschap is ontstaan dus. We hebben leuke nieuwe plannen hier, een oldtimer opknappen en mijn nagelstyling weer op te pakken, je mot toch wat :)
Ik merk dat ik op dit Frankrijkblog meer en meer prive stukjes aan het schrijven ben, en ik denk dat dat niet echt boeiend is voor de mensen die info zoeken over emigreren naar Frankrijk....Dus laat ik dit blog voor wat het is, een Frankrijk blog, en start een nieuw blog over de dingen die me in het dagelijks leven bezig houden, gewoon omdat ik het prettig vind dat te doen. Zodra er weer Frankrijk nieuws is ga ik dat natuurlijk gewoon weer hier plaatsen. Au revoir!!

Voor wie het leuk vind: MizzEl-unplugged

4 opmerkingen:

10 zei

ik ga jullie emigratie-plannen-posts wel missen!! Het is zo leuk om anderen in hetzelfde proces te volgen. ik blijf je dus wel volgen, want jaren vliegen, die gaan zo snel!
Liefs en leef vanuit je hart, figuurlijk dan he.
Kus
10

La Maison zei

Net even bijgelezen,mooie nagels, super auto en mooie plannen. Ach je moet Frankrijk blijven visualiseren, want dan gaat het ook gebeuren hoor. Dat heb ik jaaaaren geleden ook gedaan en echt, er was toen nog geen kijk op een huis in Frankrijk.
Nu gaan we er steeds met plezier naar toe en genieten er van de rust en de ruimte.

Ik blijf je natuurlijk volgen,
Liefs
Hermine

Anoniem zei

Ik vind het heel verstandig van je. Het gaat vast lukken allemaal en je moet geen overhaaste dingen doen. Frankrijk loopt niet weg en je zal op een gegeven moment iets tegenkomen waar je echt bewust voor kiest (vol overtuiging). En tegen die tijd spreek je ook al een beetje beter frans wat wel erg handig is in Frankrijk :-) Succes!
groetjes Hanneke

Dees zei

Hoihoi,

Grappig, jullie proces lijkt erg op het onze. Uiteindelijk is het bij ons eerst ook een vakantiehuis geworden, en dromen we door over emigreren.
We werken daar aan door zo veel mogelijk te sparen, zonder te vergeten nú lekker te leven....
Ik ga je wel lekker volgen op je andere blog! veel te gezellig!