zondag 4 juli 2010

Tour de France

Het hele weekend was Spijk al in rep en roer, de tour de France kwam door ons "dorp"! Nu heb ik zelf niet zoveel met wielrennen, ik bedoel, ik krijg al zadelpijn als ik van mijn huis naar het centrum moet fietsen. ( 5 minuutjes...), maar omdat het toch wel een hele unieke gebeurtenis was, ( en de zon scheen, en ik misschien wat leuke foto's kon maken..) stonden we om 11 uur vanmorgen langs de weg. Een parade van grappige, gekke en vreemde reclameauto's reden langs, met veel getoeter en ander lawaai, terwijl er allerlei reclame materiaal de auto's uitgesmeten werd. (nope, geen gewonden gevallen).
Uit luidsprekers klonken Franse klanken, ik waande me even in La Douce zelf. De hele Spijkernisser bevolking was uitgelopen en de sfeer zat er goed in, er stonden Hollandse draaiorgels die Franse deuntjes uithoestten en door het dorp heen hoorde je hier en daar een onmiskenbare Franse tongval, leuk. Rond half 1 was het peloton in aantocht en mijn husband was zo aardig om in een stoplicht te klimmen om een goede foto te schieten, op straat was het te druk voor mij om een goed zicht te hebben op het naderende fietsgeweld. Eerst kwamen de eerste 3 renners eraan, en wat later de rest van het peloton, ik stond op 30cm afstand en voelde de wind van de trappende mannen langs mijn benen waaien! 5 seconden later was het over, weg, voorbij....Wel leuk om eens meegemaakt te hebben, we zijn nog lekker het dorp in geweest om met de kids te kijken naar Chipz, Jumbo en -jawel- Jeroen van der Boom. Mooie benen hebben die wielrenners trouwens....

2 opmerkingen:

ma zei

Dus toch nog genoten ???Weet je trouwens dat wielrenners hun benen scheren?vandaar die mooie benen.

Unknown zei

OOOooooh, vandaar!!! Eng eigenlijk, een man met geschoren benen! ieuw!