maandag 10 mei 2010

Dag 3, boodschappen en kapotte macrolens.


Maandag. Vandaag het plan opgevat om even de grote boodschappen te doen, er staat hier een vriezer, die vullen we met vlees,halen allerlei lekkers en plannen in wat we eten de rest van de week, zodat we niet constant achter eten aan moeten.Gewoon elke dag even bij een bakker binnenwippen en klaar. In Villefrance de grote hypermarche ingedoken en lekker ieder rijtje afgelopen, geweldig vind ik dat, supermarkten in buitenland, allerlei vreemde lekkernijen, ( dat denk ik dan) die zeker in de kar moeten, die geprobeert moeten worden. Etiketten ontcijferen, prijzen vergelijken, mooie geribbelde tomaten in,de kar,(leuk voor de foto!), een mooie fles musket, gewoon omdat de fles mooi is.Zal ook wel smaken. wat een decadentie. Een volle kar en 200 euro lichter weer huiswaarts, tevreden met de buit.Bij het huisje weer foto's gemaakt, er is zoveel, iedere stap levert weer wat nieuws op om te schieten.
S'middags lekker stukje rijden, landweggetjes ingaan en dan maar afwachten waar je uitkomt, erg leuk, middeleeuws dorpje geweest,dat zo tegen een berg aangeplakt leek, grot met vleermuizen gevonden waar Zoe s'nachts spontaan nachtmerries van kreeg, en in mijn broek gescheten als het weggetje heel erg stijl werd..(Ineke trouwens ook hoor!)
Ook een paar roofvogels en een hertje gezien en een hele grote haas die zomaar overstak.Heel wat kilometertjes gereden, veel huisjes en ruines gezien, mooi.
Terug bij het huisje breekt rond zessen zowaar de zon door en terwijl iedereen zich tegoed doet aan de warme stralen ontdek ik dat mijn macrolens er geen zin meer in heeft...overdosis mooie plaatjes denk ik, teveel groen en beestjes, hij is het zat. Ik baal, maar leg me erbij neer, ik heb andere lenzen bij me, maar dit is mijn favoriet, mijn baby. Niks an te doen.

Geen opmerkingen: